Mera mattrubbel

Jan fick ringa igen och tjata på golvkillarna. Han var väldigt professionell och påpekade att de inte gjort golvet som vi överenskommit. Chefen sa då att detta var praxis och det bästa och starkaste sättet att göra det på, samt att man gör så i badrum. Jan påpekade då att den påklistrade remsan runt om inte satt fast ordentligt. De skulle komma ut och rätta till det.

De kom ut på eftermiddagen och skulle klistra fast de delar av mattan som inte satt fast. Men då protesterade vi och undrade hur det skulle bli med smutskanten??
– Den ska vi inte göra något åt!
Fick vi som svar.
– Men detta var inte vad vi beställt.
De bad oss ta kontakt med chefen igen och så åkte de iväg utan att göra något.

Jan ringde igen och pratade med chefen som nu var väldigt irriterad på oss… En repris på samma samtal som innan och chefen stod på sig att detta var det bästa sättet att lägga matta på.
– Men vi ville inte ha det så, sa Jan.
– Ja, men det är så man gör!
– Om ni inte kunde leverera det vi beställt så skulle ni inte åtagit er jobbet!

Då försökte chefen med att skylla på att jag gått med på att göra golvet på detta sätt, vilket jag absolut inte gjort.

Efter lite mer tjafs så kom de ut igen och svetsade kanten runt om. Det kan vi acceptera. Utseendet är inte det viktigaste utan att det är lätt att städa och inte kan fastna en massa bacillusker runt om.

Svetsat - smutskanten är nu borta

 

_____________________________________________
Vill du stödja Norrtälje Katthem?
Vårt Bankgiro är 495-5670